ماجرای انتخاب رشته و شغلم 😂😂😂

خو اومدم داستان انتخاب رشته ام و بگم من امسال انتخاب رشته دارم و هنوز نمیدونم جی بدم 

من اول میخواستم طراح لباس بشم بعد وقتی بزرگتر شدم نظرم عوض شد خواستم دانشمند بشم که یه معلم گاو داشتم 

بهم گفت (به خدا حلالش نمیکنم ) برای مدلی خوبم 

بعدش خواستم دندان پزشک بشم که یه بار توی دوروز سه تا دندون عصبم کندم( میدونید چقدر دردناکه)

بعدش ترسیدم و دوباره خواستم روانپزشک بشم دوست داشتم با مریض هایی که مشکل دارن وقت بگزرونم نظرم عوض شد

باز خواستم وکیل بشم اما پسر عموی بابام وکیل بود گفت وکیل دردسر داره و همش استرسه 

بعدش الان موندم انتخاب رشته چی برم 

مامانم بدش میاد بدم هنر ولی من عاشقشم😑😐💔👍

بابام میگه برو علوم تجربی یا علوم انسانی 

من علوم انسانی و دوست دارم اما علوم تجربی  و نه 

چون بلا نسبت شما هایی که رفتید باید مث هر بخونی تا رتبه زیر 5 هزار بیاری بری دکتری 

کلا من الان فکر میکنم هنوز بچه ام واسه انتخاب رشته 😂😂😂

  • yora ●~●

من که میخوام آیدل شم

خوبه میدونی میخوای چی بری
من ک یا میرم وکالت یا میرم انیمیشن سازی یا میرم اهنگ سازی
منم وکالت و دوست داشتم ولی نشد دیگه
دوشنبه ۲۵ مرداد ۰۰ , ۱۷:۱۹ عطاملک | قرارگاه سایبری

سلام

تو این اوضاع انسانی بهتره

ولی در مجموع جایی که خودتون علاقه داشته باشید موفق تر هستید

 

در خانواده سبز میتونید با بقیه مشورت کنید

واقعا؟!



مرسیییییییییییییی واقعا احتیاج داشتم با چند نفر مشورت کنم

من شاید بتونم یکم کمکت کنم:)

من سحرم ۱۸ سالمه و خب امسال مدرسم تموم شد و کنکور دادم...

موقع انتخاب رشته شرایط مشابه تورو داشتم یعنی هنر رو دوست داشتم ولی پدر و مادرم با هنر مخالف بودن و میگفتن برو رشته های نظری ک همین علوم تجربی و علوم انسانیه و ریاضیه...

خلاصه نزاشتن برم هنر و رفتم تجربی و همیشه تو تجربی شاگرد اول بودم با اینکه از رشتش متنفر بودم و همچنین از شغلایی که در آینده داشت...

امسالم که کنکور دادم و میخوام برم رشته روانشناسی چون خیلی دوست دارم ولی باز یسری مشکلات برام پیش اومده ک فک نکنم اونو برم و ی رشته دیگ باید برم...

تجربی خیلی سخته به دو دلیل یکی اینک درساش رو اگ بخوای بخونی ک توی کنکور رتبه خوب بیاری باید مدرسه رو ول کنی و تلاش خاصی براش نکنی البته با برنامه ریزی تقریبا میشه ب هردوش رسید ولی سخته و خب بستگی به مدرسه و معلماتم داره و یکی هم اینکه متقاضی های تجربی تو کنکور خیلی زیادن و باید خیلی خوندع باشی ک کنکور عالی بدی و میبینی ک هرسالم کنکور رو سخت ترم میکنن... و رشته هایی ک توش تاپه حالا چ پزشکی،دندون یا دارو و چ پیراپزشکیا اولا رتبه خوب میخاد دوما باید خیلی علاقه داشته باشی ک بتونی توی این رشته ها تو دانشگاه دووم بیاری وگرنه دوترم بیشتر نمیری انصراف میدی...

از طرفی رشته های هنری جوریه ک تو در کنار این رشته های نظری هم میتونی یاد بگیری هرچند سخته ولی کاری نشد نداره مثلا میتونی انسانی بخونی در کنارش بری کلاس نقاشی یا طراحی یا موسیقی وغیره 

اگ نظر منو بخوای برو انسانی چون رشته ایه ک اکثرا درساش حفظیه و تو اگ کتابو فول بخونی هم برای امتحاناتت خوبه هم کنکورت نمیگم رشته آسونیه ولی از تجربی بهتره چون هم متقاضی هاش تو کنکور کمتره هم درساش آسون تره به نسبت...

در کنارشم میتونی به هنری ک دوس داری برسی و برای کنکورم بخونی،اینجوری هم در آخر رشته خوبی رفتی هم یه هنرو یاد داری و رشته های دانشگاهی ای ک انسانی داره هم از نظر حقوق و درآمد و جایگاه اجتماعی با رشته های تجربی برابری میکنه هم خون و اینا نداره ک کسی چندشش بشه...مثل دانشگاه فرهنگیان،روانشناسی،حقوق و ... 

خلاصه مطلب اینکه همیشه علاقه خودت در اولویته ولی همه شرایطو باید بسنجی...

منم خودم از اول انسانی و دوست داشتم اما مامان بابام دلشون میخواد بدم علوم تجربی ولی کاری ندارن برم چه رشته ای 
مشکل اینجاست من نمیدونم چه رشته ای برم هنوز نتونستم علاقه خودم و کشف کنم برای همین بنظرم تا انتخاب رشته شرایط و بسنجم بهتره 
ولی مرسی واقعا کمک کرد بهم حرفات😍😍😍😘

اس ام 

میدونم اس ام سخت ترین کمپانیه . ولی مهم نیس

حالا براش تلاش کردی اودیشن دادی؟!

خب ببین پدر و مادر میگن ما صلاح بچمون رو میخوایم و این واقعا درسته چون توی جامعه اینجوری جا افتاده ک این رشته ها بهتره ولی در آخر خودت مهمی چون تویی ک قراره این درسارو بخونی و براش زحمت بکشی و چ بسا ممکنه خیلیم اذیت شی بنابراین باید با توجه به توانایی و علاقه خودت انتخاب کنی و در آخرم باید بازار کارشو بسنجی ن اینکع صرفا ۳ سال درس بخونی و تهش هیچی نداشته باشه حتی اگ براساس علاقت باشه هم باید از جنبه های دیگ هم خوب باشه...

اوهوم همه شرایطو بالا پایین کن و بعد بهترین تصمیم رو بگیر‌...

خواهش میکنم کاری نکردم❤️

 

آره دقیقا حرفت همش درسته 💖💖😘😍

اره تلاش کردم . قراره 12 سالم شد ، من رو بفرستن کلاس (من جایی که پیانو میرم ، کلاس وکال هم داره . برای هم دختر هم پسر) ، بعد اینکه ، کاراموز کمپانی آنلاین شدم 😁تا حددی اثر میکنی

اودیشن زوده . بزرگتر شدم میدم . من 14 ساله شدم ، اودیشن میدم . ولی میخوام 12 ساله شدم هم یک اودیشن بدم . اگه قبول بشم ، بهشون میگم سیزده سالگی میام ، اگه قبول نکردن ، بعدش دوباره اودیشن میدم 

این برنامه من واسه زندگیمه 😊

خوش به حالت مامان بابات میخوان که ایدل بشی

واو نگا یه پیشنهاد تو به چندتا کمپانی بزرگ همزمان ادیشن بده اینطوری بهتره

فدایت❤️

💖💖😘😘😍😍😍

LaSt miNuTe

به دنیای من خوش اومدید 🐰💔
اینجا دنیای کوچیک من توی بیانه
به دنیای یورا عزیز همتون خوش اومدید💖🐰
Designed By Erfan Powered by Bayan